Buddha bowl s křupavým tofu

01.09.2020

Rychlý, zdravý a výborný oběd, který nikdy neomrzí. 

Když jsem přecházela na rostlinnou stravu, tak jsem si s jídlem vůbec nevěděla rady a jedla jsem pořád to stejné dokola. Postupně jsem objevila kouzlo známých buddha bowls a salads bowls, které jsem si zamilovala. Vždy použijete to, co máte doma a na co máte chuť. Také je to skvělá cesta, pokud si připravujete jídlo na další dny. Vždy se zkrátka držím pravidlem, aby moje můj talíř obsahoval zdroj sacharidů, bílkovin a tuků. 

V mém případě je tu quinoa jako sacharid, černá čočka jako zdroj bílkovin i sacharidů, tofu jako zdroj bílkovin, zelenina, protože vláknina je také důležitá a avokádo se sezamovými semínky jako zdroj tuků. 

Ingredience

Na 1 porci

  • 1/3 hrnku quinoy
  • 1/4 hrnku černé čočky
  • hrst salátu
  • 1/4 okurky
  • 1/2 tofu natural
  • 1 lžíce sójové omáčky
  • 1 1/2 lžíce lahůdkového droždí
  • polovina avokáda
  • sůl a pepř
  • čerstvá petrželka
  • sezamová semínka
  • lžička oleje na smažení

Postup

  1. Uvaříme si quinou a černou čočku. 
  2. Na nepřilnavé pánvi si rozehřejeme olej. Nakrájíme si tofu na kostičky a v misce ho smícháme nejdříve se lžící sójové omáčky a následně přidáme lahůdkové droždí. Pak tofu osmažíme na pánvi. 
  3. Nakrájíme si zeleninu a v misce si vidličkou rozmačkáme avokádo se solí a pepřem. 
  4. Všechno naservírujeme do mísy, posypeme semínky a petrželkou. 
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky